13 Nisan 2011 Çarşamba

GittiGidiyor eBay Ailesine Katılıyor: Alışveriş Sitemiz de Gitti


Bu gece mail adresime "GittiGidiyor eBay Ailesine Katılıyor" başlığıyla bir mail geldi. GittiGidiyor'un eBay'le ortaklığı olduğunu ve eBay'in bir süredir GittiGidiyor'u tamamen bünyesine katmak için çalışmalar yürüttüğünü biliyordum.

Her zaman Türkiye'nin eBay'i olarak tanımladığım GittiGidiyor'da 2007'den beri azınlık olan eBay, %93'lük hisseyle çoğunluğa geçmiş bulunuyor. Gerçi bu sürenin bir ayı bulması bekleniyor.  

GittiGidiyor'dan alışveriş yapan ve eBay'e de yavaş yavaş alışmaya başlayan birisiyim. Web açısından bakarsak iki sitede oldukça basit alt yapıya ve ara yüze sahip. İkisinin de geliştirilmesi gereken yönler olduğunu düşünüyorum şahsen. Gerçi bunu yazılımcılar ve web tasarımcıları benden çok daha iyi bilir.

GittiGidiyor'da şu an için bir değişiklik görünmüyor. Ancak zamanla hem görünümü hem de alt yapısı eBay'in klasik sistemine benzeyecektir. Üstelik diğer eBay satıcıları ile de alışveriş yapma imkanı bulabileceğiz.   

Gel gelelim ben GittiGidiyor gibi bir alışveriş sitesinin eBay tarafından satın alınmasına nedense bir türlü ısınamadım. eBay diğer ülkelerde olduğu gibi eBay Türkiye şeklinde bir site kurabilirdi. Gerçi şimdilik her şeyin aynı kalacağını belirtilmiş ama Gittigidiyor'un adının değişme riski bile var.

Değişime, yeniliğe, paylaşıma her zaman açık bir kişiyim. Ancak elimizde olan her şeyin de yabancılara satılması beni fena halde sıkıyor. eBay Türkiye'yi ayrı bir site olarak açıp GittiGidiyor'la rekabet edecek seviyeye getirseler ve rekabeti artırsalar eminim hem onlar hem de kendileri için çok daha faydalı bir ortam yaratmış olacaklardı. Ancak hazıra konmak sanırım her zaman daha kolay oluyor.

Sonuçta site satıldı ve alan memnun satan memnun. Umarım GittiGidiyor kullanıcıları bu durumdan zararlı çıkmaz diyorum. Yazıma noktayı koyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...