21 Temmuz 2011 Perşembe

Kızılcahamam {Bir Ankara Ziyareti}


Geçen hafta sonu Ankara'daydım. Cumartesi gidip, pazar döndüm. Amaç, hem köye gidip ailecek piknik yapmak, hem de büyüklerin mezarlarını ziyaret etmekti. Üstteki resim bizim köyden bir görüntü... Hal böyle olunca Kızılcahamam'a uğramadan olmazdı.

Kızılcahamam özellikle termal sularıyla, otelleriyle tanınır ama ne yazık ki ben bu açıdan orayı hiç tercih etmedim. Özellikle son yıllarda politikacıların tercih etmesi nedeniyle fiyatları uçmuş durumda... Resmen otelleri sosyetik merkezlere dönmüş. Biz sadece köye geçerken alışveriş yapmak amacıyla uğradık. Tesadüf eseri o günde Kızılcahamam'ın festivali varmış, Murat Ceceli'nin geleceğini falan öğrendik. Tabii ki ailemle birlikte hemen o kalabalıkta alışverişimizi tamamlayıp, oradan ayrıldık.


Resimde gördüğünüz bu ekmeklerin hepsini annem satın aldı. Hatta yetmedi oradaki bayanlara başkalarını da getirttirdi. Bazlama, gözleme, somun, kül çöreği, cevizli çörek bunlardan birkaçı... Ankara, İstanbul ya da Türkiye'nin başka yerlerinde de bu ekmeklerden yaptıklarını iddia edenler var ancak ben Kızılcahamam'ın üzerine tanımam. Babaannemden, anneme geçen sırayı bozmamak amacıyla ben de biraz püf noktalarını öğreniyorum. Bazlamanın hamuru ne kadar yumuşak olacak, gözleme ne kadar açılacak, somun için ne tarz ateş kullanılacak gibi... Ancak şehir hayatında bu ekmekleri yapmak biraz zor.

Bunun dışında taze tereyağı, köy peyniri, eritme peyniri, cevizli sucuk gibi şeyleri de arabaya yükledik tabii ki... Bu ekmeklerin hepsini biz yemedik elbette... Bir kısmını piknikte Ankara'dan amcamlar, yengemlerle birlikte mideye indirdik. Köyü gerçekten özlemişim. O yüksek çam ağaçlarının altında piknik yapmayalı uzun zaman olmuştu. Dahası uzak akrabalarımızdan bazılarını da görüp hasret giderdik.

Herkese köy ziyaretlerini tavsiye ederim. Biz daha önceden Ankara'da ikamet ettiğimiz için sık sık giderdik. Ancak artık başka bir şehirde olduğumuz için ne yazık ki gidip gelmek zor oluyor. Bir gün Kızılcahamam'a yolunuz düşerse meydanda bulunan pazardaki Gümüşsoy Doğal Ev Yapımı Ürünler satış yerine mutlaka uğramanızı tavsiye ederim. Pişman olmazsınız.  

Peki siz daha önce Kızılcahamam'a hiç gittiniz mi? Neler düşünüyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...