4 Temmuz 2011 Pazartesi

Bir Eminönü Gezisi: Osmanlı Takı ve Nurkap Doğal Taş Dünyası


Eminönü sanırım İstanbul'da artık aşina olduğum yerlerden birisi... Türkiye'nin kalbi İstanbul'sa, İstanbul'un kalbi de burası... Her gittiğimde nedense bazı yerleri değişse de kendime hep yakın bir yanını bulduğum ender mekanlardan birisi...

Anadolu Yakası'nın uzak bir köşesinden oraya kadar gitmişken de alışveriş yapmamak olmazdı. Biliyorsunuz kozmetik alışverişlerim dışında buraya aldıklarımı koymuyorum. Ancak bu sefer mekan Eminönü, aldıklarımda her yerde bulunmayacak ürünler olduğu için bir ayrıcalık yaptım.


Eminönü'den Mısır Çarşısı'nı geçip Tahtakale'ye adım attığınızda harika dükkanlarla karşılaşıyorsunuz. Özellikle turistler için hediyelik bujiteri cenneti sanki mekan.

Osmanlı Takı'yı bilmeyeniniz yoktur sanırım. Şuradan modellerine bakabileceğiniz Osmanlı Takı'nın Tahtakale'deki yerine uğradım gitmişken. Daha önceden de birkaç parça takı almıştım. Bu sefer de resimdeki kolyeyi ve yüzüğü aldım. Tabii yüzüğü hemen parmağıma geçirdim.


Gerçek taşlara oldum olası meraklıyımdır. Hatta bu kadar büyük olmasa da elimde bir-iki parça taşım var. Ancak bu sefer aldığım çok daha değerli. Ametist kayasının içinde neredeyse hiç kristal yok. Renginin koyuluğundan saflığını anlayabilirsiniz. Ametist uykusuzluğa iyi geliyor ve dünyada sadece Türkiye ve Brezilya'da çıkarılıyor. Elimde olsa 1 metre boyundaki gerçek parçalardan alacağım ama şimdilik öyle bir durumum ne yazık ki...


Ametist parçasını ve pembe akik bilekliği de Nurkap Doğal Taş Dünyası'ndan aldım. Mısır Çarşısı'nın bir arka sokağında iki şubeleri var. Harika parçalar var ellerinde ve taşların yoğunluğundan mıdır nedir, dükkanın içinde ne yorgunluk hissettim ne de sinir, stres... Belki de psikolojiktir. Bilmiyorum.

Eğer bir gün yolunuz Eminönü'ne düşerse kesinlikle uğranması gereken yerlerden sadece ikisi Osmanlı Takı ve Nurkap... Gitmenizi şiddetle tavsiye ederim. Mutlaka kendinize göre bir şeyler bulursunuz.

Peki aranızda bu mekanlara uğrayan oldu mu? Görüşleriniz neler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...