22 Aralık 2013 Pazar

Yusuf ile Züleyha: Kalbin Üzerinde Titreyen Hüzün {Nazan Bekiroğlu}




"Ne mutlu kalbine sen düşene... Ne mutlu senin kalbine düşene..."

Yusuf ile Züleyha'yı nisan ayında Türkiye'ye ilk geldiğim zaman okumuştum ancak yorumumu yayınlamak içimden gelmemişti. Öyle ki bu kitap uzun zamandan beri okuduğum en anlamlı kitaplardan biriydi diyebilirim.

Dünya üzerinde yaratılmış olan en güzel insan Hz. Yusuf ve Mısır'ın Siyah Gülü Züleyha'nın asırlardır bilinen aşkını ben Nazan Bekiroğlu'nun kaleminden okudum bu sefer. Yusuf'un kuyuya atılması, köle pazarlarında satılması, Züleyha'nın hatası, Hz. Yusuf'a atılan iftira, hapiste geçen onca yıl, Züleyha'nın acısı, Nazan Hanım'ın kendine has anlatım tarzıyla hayat buluyor. Kitap bittiğinde bu aşka aşık oluyorsunuz.

Nazan Hanım'ın dili o kadar akıcı ki kitabı okurken, bir hikaye mi okuyorsunuz yoksa aslında şiir mi yazılmış anlayamıyorunuz. Kullandığı benzetmeler, yaptığı tanımlamalar, tasvirler o kadar güzel ki, kendimi tekrar, tekrar ve tekrar okurken buldum. Hatta Twitter'daki hesabımdan beğendiğim benzetmeleri de paylaştığım çok oldu.



Kitabın üzerinde geçen ifade "Kalbin Üzerinde Titreyen Hüzün" Aşkın aslında hüznü de birlikte getirdiğini, hüzün olmadan bir aşık olunamayacağını da sadece tek cümleyle anlatıyor Nazan Hanım...

"Görmekten sonra görülmek, aşkın ikinci kademesiydi..."

Kitabı ayrıca sevmenin bir nedeni de benim ismimin(Zeliha) Züleyha'dan geliyor olmasından dolayı yapılan atıfların, benzetmelerin sanki bir an bana yapılıyormuş hissine kapıldım. Ablasının ismi de Zeliha olan dedem küçüklükten beri bana "Hz. Yusuf'un dillere destan güzellikteki hanımı Züleyha'sın sen!" derdi de, ben "İsmimi değştiriyor bu ihtiyar. " diyerek kızardım ona. Bu kitabı okuduktan sonra daha iyi anladım dedemin ne demek istediğini. Nur içinde yatsın.

Kitap hakkında ne söylesem az, yetersiz çünkü kitap tarifsiz... Tek söyleyeceğim okuyun, okutun. Sevdiklerinize falan hediye edin.

Peki, siz Nazan Bekiroğlu'nun eserlerinden daha önce hiç okudunuz mu? Yazımını, anlatım tarzını nasıl buldunuz? Umarım bu hanımefendiyi çok seven ve okuyan birkaç takipçim vardır aranızda.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...