2 Nisan 2014 Çarşamba

Sivilcelerden Kurtulmak İçin Ne Yapmalı?



Kadın olsun, erkek olsun herkes hayatının mutlaka bir döneminde bu sorunla baş etmek zorunda kalmıştır. Ben bu konuda biraz şanslıydım gerçi. Ergenlik döneminde bile sivilce şikayetim olmadı. Sadece ayın belli dönemlerinde alnımda beliren bir-iki tane sivilcem oluyordu, zaten 3-4 gün içinde kendiliğinden kayboluyordu.

Bana sivilcelerle ya da yağlı ciltlerle ilgili soru yönetenler çok oldu. Gelen sorulara "Benim cildim kuru ve öyle bir sorunum yok, ne önereyim ben ya..." şeklinde sızlanır mısın sen? Allah benim başıma da verdi. Geçen yaz kullandığım ilaçlar nedeniyle kendimi bir anda yüzümde boy gösteren sivilcelerle, üstelik yüzümün T bölgesinde aşırı denecek kadar yağlanma problemiyle baş başa buldum. Üstelik minik falan da değil, hani tek bir tane çıkar kocaman ve dokunduğunuz anda bile canınızı yakar ya, öyle sivilcelerden bahsediyorum.

Ben bu durumdan kendi bulduğum bir yöntemle bir-iki haftada kurtuldum çok şükür. Gerekli malzemeler Türkiye'de de kolaylıkla bulunabilecek ürünler...




The Body Shop Blue Corn Mask
Rosense Gül Suyu
Bepanthol El ve Yüz Kremi

Gelelim kullanım şekline... Body Shop'un maskesini şurada yorumlamış aslında pek beğenmediğimden ve sadece çok nadir kullanabileceğimden bahsetmiştim. İşte sivilcelerimi körelten bu ürün oldu. Bu ürünü T bölgesine uyguladım. Bir 10 dakika bekledikten sonra da güzelce yıkayıp Rosense Gül suyuyla yüzümü bir güzel sildim. Hatta yıkadım diyebilirim. Son olarak da her zaman makyaj dolabımda bulunan Bepanthol kremi nemlendirici olarak yüzüme uyguluyordum. Hepsi bu...

Bu kürü gün aşırı -bir gün ara verip diğer gün- uyguladım. Sonunda bir hafta geçmeden sivilcelerim körelmeye, T bölgemdeki yağlanma azalmaya başlamıştı. Dahası benim ev arkadaşım Bulgar kızın sürekli yaşadığı bir sivilce sorunu var. Cildi çok yağlı ve yediklerine dikkat etmediği zaman yüzü sanki su çiçeği çıkarmış gibi sivilceyle kaplanıyor Allah yardım etsin. Baktım ben de işe yarıyor, birkaç gün onda da deneme yaptık ve kullandığı ürünlerden çok daha fazla işe yaradığını söyledi.

Benim o dönemde kullandığım tüm cilt bakım ürünlerine ara verip, sadece bu üstteki ürünleri kullanmamın nedeni, cildim kuru olduğundan kullandığım ürünlerin genelde kuru ciltlere yönelik olmasıydı. Haliyle yağlı ve sivilceli bir cilde devamlı kullandığım ürünleri uygulayamazdım. Kısa bir süre için de yağlı ciltlere yönelik ürünlere yatırım yapmak istemedim. Maske dışındaki diğer iki ürün muhtemelen birçok kişi de bulunuyordur. O nedenle ekonomik anlamda çok fazla bir yük olacağını düşünmüyorum.

Sizin sivilcelerle savaşta kullandığınız favori ürünleriniz var mı? Varsa nelerdir?
 

6 yorum:

  1. Miss_Nefertiti (iş yerinden yazıyom :D)

    Bende Garnier'in 3in1 temizleme kremlerini kullanıyorum. Karmadan yağlıya dönüktür. Ama çoğu zaman yağlı takılıyor. Parıl parıl parlıyor hatta. Garnier ürünlerini kullanmaya başladığımda sorunum epey azaldı.

    Temizledikten sonra tonik niyetine gülsuyu kullanıyorum. Gözeneklerimle vedalaştım. 2 yıldan fazlala bir süredir Rosence kullanırım. mükemmel bir tonik ♥

    Bir de matlaştırıcı Garnier nemlendiricisini kullanıyorum. çok faydasını gördüm :)

    Haftada 2 kez de Laneige ürünü kullanıyorum ♥♥

    Benim sivilce bu şekilde. Ayın sıkıntılı dönemleri haricinde büyük oranda sivilcelerimle savaşım oldukça başarılı gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yöntemde bayağı iyiymiş Sevda... Garnier'in ürünleri genelde hem fiyat açısından uygun hem de vaad ettiklerini yerine getiriyor. Yağlı ciltlere yönelik pek ürün kullandığımı söyleyemem ama bu tarz zorda kaldığım durumlarda bir-iki ürün olur genelde makyaj dolabımda. :)

      Sil
    2. Merhaba :) Konu dikkatimi çektide bol yağlı ve gözenekli cildi olan biri olarak. Miss_Nefertiti Laneige nin hangi ürünlerini kullandınız acaba ?

      Sil
  2. Benim de pek sivilcem olmuyor ama stresli olduğumda ya da belli zamanlarda çıkabiliyor
    gerçekten her evde bulunan ürünlerle denenebilecek iyi bir yöntem, deneyeceğim :) Çok teşekkürler paylaştığın için ~~

    YanıtlaSil
  3. yüzü sık sık yıkamak
    temiklemek bol su içmek ve aburcuburu kesmek :d


    banada beklerım sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bir sağlık sorunu yoksa ve benim gibi ilaçlardan kaynaklanmıyorsa bu söylediklerin önemli Bircan ama aykırı durumlarda ekstra şeyler yapmak gerekiyor sivilceleri yok etmek için...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...