18 Nisan 2012 Çarşamba

Güney Kore'nin High-End Kozmetik Markaları


Biri, size "Birkaç tane markalı kozmetik ürünü söylesene..." diye sorsa, hemen Tekin Acar'ın markalarını saymaya başlarsınız: Chanel, Dior, Armani gibi... Ben de bir seneye kadar böyleydim, hak veriyorum o nedenle insanlara. Ancak bir de Uzak Doğu'da olan high-end markalar var. İlk izlenim olarak gerçekten kaliteli ambalajları ve fiyatlarıyla batılı markalarla yarışacaklarını söyleyebilirim. 

Şuradaki yazımda, Güney Kore'nin, Asya ülkelerinde, en tanınmış kozmetik markalarını yazmıştım. Bunlardan başka, bir de Kore'nin bizim "marka" olarak tabir ettiğimiz high-end firmaları var. Genel olarak cilt bakımında iddialı bu markalar, içerik olarak da daha çok o bölgenin bitkilerinden yararlanıyorlar. Benim ilk izlenimim ise özellikle ambalaj olarak dizaynları çok orjinal ve gerçekten çok kaliteli... Bu markaları, Kore'nin diğer kozmetik markaları gibi sokaklardaki kozmetik dükkanlarında bulma imkanınız yok. Sadece özel olarak satış yapan "department store" dediğimiz yerlerde bulunabiliyormuş. Bir gün Kore'ye giderseniz ve kozmetik dükkanlarını seviyorsanız en azından  gidip bir bakının...  

İşin bir de mali boyutu var tabii. Bu markalar gerçekten pahalı... En azından benim bütçeme göre pahalı... Bir şişe toniği 55 dolar, bir likit fondöteni 60 dolar olan firmalar bunlar... Ben bu sekiz markadan sadece birinin ürünlerini deneme şansı buldum. Oldukça da memnun kaldım. Pahalı, aldığı parayı hak etmiyor demek isterdim, ama doğruyu söylemem gerek: Yiğidi öldür hakkını yeme... Birkaç sene içinde bu ürünleri alabilecek ekonomik gücü sahip olabilirim umarım. O zaman bol bol yazılarını yazarım sizlere... 




AMORE PACIFIC

Benim blogumdaki kozmetik yazılarını takip ediyorsanız bu firmayı kesin görmüşsünüzdür. Amore Pacific, Kore kozmetik piyasasının büyük bir kısmını elinde bulunduruyor. Ürettiği market malı -Etude House, SKIN79 gibi- markaların dışında birkaç tane de high-end markası var. Şirketle aynı ismi taşıyan Amore Pacific de bunlardan birisi... 

Amore Pacific'in en çok satan ürünü  "Time Response" adlı kırışıklık karşıtı serisiymiş. Skin renewal kremi ise bunlar içinde en ünlü olanıymış. Bana sorarsanız bu ürünler ve bu seri gerçekten çok pahalı. Size bir örnek vereyim: Skin renewal kremin ebay'deki fiyatı 600 dolar... Bir Türkler'in klasik bir sözü vardır: Araba alırım ben o parayla... Araba olmasa da en azından ön takımı alırım.

Bunun dışında bu markanın Seul, New York ve Osaka'da kendilerine ait spa merkezleri bulunuyormuş. Ayrıca Amore Pacific ürünlerinin Amerika ve Japonya'da satış merkezleri varmış. Gidip göz atmayı isterdim doğrusu... 





SULWHASOO

Amore Pacific'in bünyesinde bulunan diğer, high-end firma ise; Sulwhasoo... Bu marka ambalaj olarak Kore'nin antik dönem eserlerinden ilham alıyormuş. Zaten gördüğüm tüm ürünlerinin ambalajları çok şirin ve dizaynları çok orjinal...

Bu markanın ürünleri birçok bitki içerdiği için, kokuları da çok yoğunmuş... İçeriğinde gingseng, çam, kayısı çiçeği ve kamelya bulunuyormuş. Gingseng bunlar içinde en baskın olanıymış. Çok baskın olmadığı sürece, ben kozmetiklerin biraz kokulu olmasından yanayım. Bu markanın fiyatlarına gelecek olursak, cilt bakım ürünleri 60 dolar civarında... Amore Pacific'e göre daha uygun fiyatlı bir marka bence...

Sulwhasoo'nun bir de erkekler için olan ürünleri mevcutmuş. Ayrıca Jamsil'de bir spa merkezleri de bulunuyormuş.






HERA

Bu marka da yine Amore Pacific bünyesinde... Sizi bilmem ama bu kozmetik firması Türkiye'ye gelirse diğer firmaları ezer geçer. Yarın bir gün Peri dediydi dersiniz. Adamlarda her bütçeye uygun ürünler mevcut yahu. Gelelim markaya;

Hera ismini, Antik Yunan'daki Tanrıça Hera'dan alıyor ve makyaj koleksiyonları çok meşhur. Özellikle editörler tarafından Hera'nın ürünleri dergiler için seçiliyormuş. Ürünlerinden birkaçına göz attım da Chanel'in koleksiyonlarına fark atar gibime geldi. Bunun dışında cilt bakımı, parfüm ve erkekler için olan serileri de var. Erkekler için olan kategori de bb creamler de mevcutmuş. Tıraş losyonlusu falan mı vardır acaba? Aklım takıldı şimdi... Fiyatları içinde bir örnek vereyim: Fondöten ve pudraları 40-50 dolar arasında değişiyor. 

HERA'nın Facebook sayfasından kendilerine neden Türkiye'de mağaza açmadıklarını sordum. Bana uluslararası alanda çok geri dönüş aldıklarını ancak şimdilik sadece Kore'de satışlarının bulunduğunu, umarım gelecekte bir gün ürünlerini deneme fırsatı elde edebileceğimi yazmışlar. Ben de cevap yazdım tabi kanun var, yoksa alıp deneyebilirdik diye... Bütün ürünleri olmasa da en azından bir fondötenini denemeyi isterdim doğrusu...





IOPE

Bu markalar içinde benim denediğim tek marka bu ve yine AP bünyesinde... Fiyatları diğer ürünlere göre daha uygun. İçeriğine göre 30 dolar ile 50 dolar arasında değişiyor. Genel olarak cilt bakımına yönelik ürünleri var. Makyaj malzemesi bakımından ise güneş ışığına karşı koruyucu özelliği olan pudra ve fondöten tarzı ürünleri mevcut.

IOPE, diğerlerinin aksine Asya ülkelerinde de bilinen bir marka... Nemlendirici seriye ait olan ürünleri de son yıllarda çok tutuluyormuş... Benim kullandığım ürünleri de bunlardan biri... Ben gerçi alışmışım ucuzcu gibi orta karar ürünlere. IOPE'nin high-end olduğunu öğrendiğimden beri elim gitmiyor. Anneme versem diye düşünüyorum. Zira bu markalar genelde orta yaş ve üstü için daha uygunmuş. Çok iyi geldi cildime ama bu kadar iyisi bana yaramaz sanki... Neyse, yaşım ilerlesin bu markanın ürünlerini kesin alırım, çünkü hem fiyatları daha uygun, hem de bana ne vaad ettilerse yerine getirdiler. Daha ne olsun...


http://www.iope.co.kr




THE HISTORY OF FU

Bu markaya ilk defa bu yazımı hazırlarken rasladım... Açıkçası isminin anlamı da bana biraz garip geldi. İsmi Korece'de kraliçe anlamına gelen kelimenin kısaltılmasından oluşuyormuş. Zaten ambalajlarının kapakları taç şeklini andırıyor.

Bu markanın en çok satan ürünleri hediye setleri, essence ve kremleriymiş. Ayrıca makyaj serisi de mevcutmuş. Tam boy ürünlerinin fiyatları ise 50-80 dolar arasında değişiyor. Açıkçası şimdilik almak istediğim ürünü yok bu markanın...

http://www.whoo.co.kr





O HUI

Bu markada yine IOPE gibi Asya ülkelerinde bilinen bir marka. Daha çok kırışıklık ve yaşlanma karşıtı, nemlendirici özelliği olan ürünlerde iddialı, aynı zamanda klinik testlerde isim yapmış. Ambalajları diğer markalara göre daha şirin, basit ve klinik testlerden geçmiş...

Markanın cilt bakımından başka makyaj serisi de var. O hui markası sağlık alanında birkaç projeye de sponsorluk yapıyorlarmış. Onları tercih etmek için bir sebep daha... O hui'nin ürün fiyatları 60 ile 80 dolar arasında değişiyor. Belki cilt bakım ürünlerini ilerde kullanabilirim. Belki de kullanmam bilmiyorum.  

http://www.ohui.co.kr




SU:M 37°

Bu markaya da bu yazıyı hazırlarken rastladım. İlk dikkatimi çeken 37'nin ne olduğuydu. İnsan vücudunun ısısı 37 derecedir. Bu marka da ismini ondan alıyormuş. Ayrıca bu marka sektörde diğerlerine göre yeni sayılıyormuş, bu nedenle, şimdilik diğerleri kadar çok tutulan bir marka değilmiş.

Dazzling Base ve Water Line serisi çok iyi yorumlar alıyormuş. Ayrıca incelemelerime bakarak ambalajlarının çok orjinal olduğunu ve her seri için ayrı dizayn yaptıklarını söyleyebilirim. Bu markanın fiyatları ise serilere göre değişiklik gösteriyor. 80 dolara da ürünleri var 160 dolara da... O nedenle net bir fiyat söylemek mümkün değil.

http://www.su-m37.co.kr





VIDI VICI

Diğer high-end markaların aksine, VDVC Koreli makyaj uzmanı Lee Kyung Min tarafından kurulmuş. Lee Kyung Min'in seneler içinde yerleşmiş makyaj anlayışı markaya da yön vermiş. Bu marka daha çok makyaj üzerinde iddialı. Ayrıca makyaj anlayışları daha dramatik ve onlara göre utangaç ve içe dönük insanlara göre değilmiş. Seul'de bulunan merkezini birçok ünlü, stil değişikliği için tercih ediyormuş. Markanın her sezon farklı bir serisi çıkıyor ve bunlar içinde LE olanları da mevcutmuş.

Kişisel görüşüm bu markanın MAC-Estee Lauder görünümlü olduğu, siyah bayık ambalajları ve sınırlı üretim olanların altın sarılı, gösterişli olmaları bana bu iki markayı hatırlattı. Ancak VDVC fiyat olarak bunları ikiye katlar. Benim göz koyduğum perfect refining foundation adlı ürünü tam 71000 won ya da 75 Dolar... VDVC'nin Facebook sayfasına HERA'ya yaptığım gibi mesaj attım. Bana teşekkürlerini iletip, mail adresimi verirsem kataloglarını göndereceklerini söylediler. Bakalım bekliyorum şimdilik.

http://www.vdvc.co.kr


***

Benim şimdilik öğrendiklerim/gözlemlediklerim bu kadar canlar... Kore'nin kozmetik piyasasıyla ilgili fırsat buldukça sizi bilgilendirmeye çalışacağım. Keşke elimde olsa, hem bu yazıdaki, hem de daha önce yazdığım yazıdaki markaları deneyip, burada sizlerle paylaşma imkanım olsa... Ancak şimdilik elimden bu kadarı geliyor. İdare edin artık.

Sizin Kore'nin high-end markalarıyla ilgili düşünceleriniz neler? Eğer bu ürünler bir gün Türkiye'ye gelirse alıp kullanır mısınız? Fiyatları hakkında düşünceleriniz nedir? 

Dip Not: Bu yazıda verdiğim fiyatlar ebay'i baz alarak verilmiştir. Çünkü bu markaları toplu olarak bulabileceğiniz bir kaynak yok.  



17 yorum:

  1. Nası yorum yok yahu? Bayıldım resmen yazına hemen not defteri kalem hazırlanıyorum alışveriş listesine. İznin olursa linkini vereceğim blogumda bu yazının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Kozmo... Her yazıya malum yorum gelmeyebiliyor. Elbette paylaşabilirsin linki. Ne demek...

      Sil
  2. ooo çok önemli bilgiler bunlar, teşekkürler bir de sooryehan diyorlar, onu biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette biliyorum. Anneme göz kremini almıştım ve bayılmıştı. Şimdi de setini hediye aldım. Bakalım inş onu da beğenir.

      Sil
    2. yaaaa seti nerden aldınnn? deli gibi istiyorum

      Sil
  3. Ebay'de Sooryehan set şeklinde aratınca bir sürü seçenek çıkıyor karşına.

    YanıtlaSil
  4. Selam Peri.Amore Pacific'in bir kreminin 600 dolar oldugunu söylemişsin E-Bay'da..e-Bay'dan almak tabi ki mantıklı degil..Koreden sipariş verildiğinde bu ürün çok daha ucuza gelecektir çünkü dolar adamlarda bizde olduğu gibi degerli degil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Bilge. Ebay fiyatlarını baz aldım ancak Amerika sitelerinde de çok farklı değil durum. kremler zel olduğu için fiyatları aşağı yukarı bu civarda.

      Sil
  5. Peki Kore'ye giden arkadaşlar Türkiye'den kore wonu alabiliyorlar mı bir fikrin var mı?alabiliyorlarsa nereden temin ediyorlar?döviz bürosundan temin edilemediğini hatta Türkiye'de hiç bir yerden temin edilemediğini ,duydum,ne kadar dogru bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore wonu hakkında bir bilgim yok. Bankalara falan sormak lazım. Açıkçası Türkiye'de olmadığım için bilmiyorum

      Sil
  6. Ben şimdi koredeyim. Turkiyeden kore wonu alamıyorsunuz dolarla veya euro ile gelip burada bizim degimimizle bozduruyorsunuz. Bu dediğin markalara bakacağım. Nişanlımım abisi bana bir markanın beyazlatıcı serisini almış. Türkiye ye dönünce kullanıp size yorumumu yazarım. Lanaige markanın adı. Rakamları 50 dolar civari. Saydığın markalar burada alışveriş kanallarında çok daha uygun rakamlara satılıyor. Yazın için teşekkür ederim. Bana alışveriş yapmadan önce baya yardımcı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim denemediğim marka çok azdır yine de yorumlarınızı bekleriz. Yardımcı olabildiysek ne mutlu...

      Sil
  7. Merhaba. G. Koredeyim, yeni geldim ve hiç cilt bakım ürünü almadım yanıma buradan almak üzere. Şimdi şaşıp kaldım hiçbir şey seçemiyorum. 36 yaşındayım, markalar kendi kalite strandartları çerçevesinde hemen hemen denk gözüküyor. bir tanesini söyler misiniz, budur deyip alayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşınıza göre kesinlikle Laneige... Blogumda bir iki ürününü tanıttım. Oradan okuyup fikir sahibi olabilirsiniz.

      Sil
    2. :) Lunatik hanıma tavsiyenizi görür görmez bende hemen alışveriş sepetine bir dünya Laneige attım, ben her ne kadar yaşımı göstermediğimi söyleselerde 33 yaşındayım ve önceden dikkat edip önemsemediğim bir çok şeyi şimdi önemsiyor ve deli gibi araştırıyorum doğru ve güvenilir ürünleri bulmak için, bu sebeble blogunuz baya işime yaradı.Laneige ürünlerini müsait vaktimde hepsini inceleyip cildimin ihtiyacına en uygun olanı seçeceğim. .. Takibinizdeyim :)

      Sil
  8. Merhaba Zeliha Hanım
    Ben Güneykore den kozmetik ürünleri getirmek istiyorum işler yolunda giderse distrübütörlük felanda olabilir
    Yarın gümrükte sıkışan "TonyMoly" ve "it's Skin" markalarının 50-100 adet arası numunelerini almaya gideceğim
    Haftayada " MISSHA" ve "Vanilla Co" nun nmuneleri gelecek. Kozmetik deyince aklına sabun gelen birisi olarak sizin gibi tecrübeli arkdaşlardan fikir ve tavsiyeler almak isterim
    İlk defa bir bloga yazı yazıyorum umarım yazdıklarım size ulaşır ve irtibat kurabiliriz
    Saygılarımla
    Ömer Erdoğdu

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Zeliha Hanım
    Ben Güneykore den kozmetik ürünleri getirmek istiyorum işler yolunda giderse distrübütörlük felanda olabilir
    Yarın gümrükte sıkışan "TonyMoly" ve "it's Skin" markalarının 50-100 adet arası numunelerini almaya gideceğim
    Haftayada " MISSHA" ve "Vanilla Co" nun nmuneleri gelecek. Kozmetik deyince aklına sabun gelen birisi olarak sizin gibi tecrübeli arkdaşlardan fikir ve tavsiyeler almak isterim
    İlk defa bir bloga yazı yazıyorum umarım yazdıklarım size ulaşır ve irtibat kurabiliriz
    Saygılarımla
    Ömer Erdoğdu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...