29 Nisan 2012 Pazar

Skin Food: Güney Kore'nin Doğal Kozmetik Markası


Son birkaç yazımda Güney Kore'nin kozmetik markalarından bahsettim. Şu yazımda ise hangi markaların Türkiye'ye getirilmesini istediğinizi tartışmıştık beraber. İlgi gösterip yorum bırakan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Buna bile lüzum görmeyenlere yapacak bir şey yok. Oturduğunuz yerden kapınıza gelecek değil bu markalar... 

Yazıdaki yorumlarda Skin Food ve Etude House markalarının öne çıktığını gördüm. İki markanın ortak noktaları ambalajlarının çok hoş ve diğer markalara oranla fiyatlarının her bütçeye uygun olması... Benim açımdan ise Skin Food sanki Etude House'a göre bir adım önde... Bir kesinlik koymuyorum ama ilk izlenim olarak fikrim bu. Bunda ürünlerinin içeriğinin daha doğal olması da etkili. Bu marka tam olarak organik mi değil mi bilmiyorum. Okuduğum/gözlemlediğim kadarıyla benim için fazla bile organik... Bana şimdiye kadar kullandığım markalar açısından Oriflame'i hatırlatıyor desem yanlış olmaz. 

Ben bu yazımda bu markayı neden seviyorum ve neden bu markayı bir gün denemeniz gerektiğinden bahsedeceğim. Ondan önce Skin Food'un uluslararası İngilizce olan sayfasından dünya genelinde kaç mağazası varmış onu göstereyim sizlere. 



Listede Birleşik Arap Emirlikleri'nden, Filipinlere kadar 14 ülke var. Tabi alışkın olduğumuz üzere Türkiye listede yok. Dünya çapında bir marka derken sallamıyordum. Amerika'ya mağaza açtıklarına göre tutulan bir marka Skin Food... Gelelim Peri'nin nedenlerine;



1- Bir kere adamların ürünlerini, stratejilerini detaylı şekilde anlattıkları İngilizce bir web sayfaları var. Sizi bilmem ama bu benim için çok önemli... Ben bir ürünü alacaksam önce, onun hangi cilt tipine iyi geldiğini, nasıl etkiler gösterdiğini ayrıntılı öğrenmeliyim. Eğer bana vaad ettiklerini yerine getiriyorsa ne ala... O zaman zaten tadından yenmez. Birçok Kore markasıyla ilgili en büyük sıkıntım buydu. Adamların dilini zaten bilmiyorum, bir de bu markaları kullananlar net aleminde çok fazla değil. Nasıl anlayacağım bir ürünün hangi cilt tipine uygun olduğunu. Müneccim miyim ben? Skin Food'un sitesine girin bakın. Ürünler kategoriler şeklinde ayrılmış, dahası cilt tipine göre hangi ürünlerin size uygun olduğunu gösteren bir sistem konulmuş. Üstelik her ürünün başlığında nasıl kullanılması gerektiği, hangi cilt tiplerine uygun olduğu ayrıntılı anlatılmış. Daha ne olsun?   


2- Skin Food ürünleri hayvanlar üzerinde test edilmiyor. Bir hayvansever olarak bu konuya son zamanlarda daha temkinli yaklaşıyorum. Bazı markaların ürünlerini hayvanlar üzerinde test etmese de içeriğindeki maddeleri test ettiğini biliyoruz. Skin Food bunlardan değil. Tamamen cruelty free bir şirket... 

3- Skin Food ürünlerinin fiyatları bence çok uygun... Yine ebay'i baz alarak size birkaç fiyat vereceğim. Mesela üstteki resimde bulunan Olive Mask'ın fiyatı satıcısına göre 14 dolarla 17 dolar arasında değişiyor. Genelde tek kullanımlık maskeleri dışında ürünleri 10 dolardan başlıyor. Kırışık karşıtı ve serumları diğer ürünlere göre biraz daha pahalı... Onun için de en iyi örnek Platinum Grape Cell serisinin ürünleri. Bu seriye ait tonikler de 28 dolar... Eh o kadar olsun... 

4- Bu markanın her türlü soruna, cilde, yaşa uygun ürünü var. Kore'nin özellikle high-end markaları orta yaş ve üstü için cilt bakımı ürünleri üretiyorlar. ( Dikkat edin hepsi demedim. ) Ancak genel durum bu... Skin Food'un her yaşa hitap ediyor olması, buna rağmen bütçe olarak her keseye uyması bence bir marka için çok güzel bir şey...



5- Ambalajları çok şirin... Bazen bir kozmetik ürününü alırken ambalajı bizi cezbeder. Benim için Skin Food'un ambalajları bu tanıma çok uyuyor. Çok cicili bicili ambalajları sevmiyorum. Ancak bu markanın ürünlerinin ambalajları, bana küçükken annemin yaptığı doğal konservelikleri hatırlatıyor. Kavanoz şeklinde maskeleri, eski sürahileri anımsatan mistleri bence çok güzel... Aslında bu konuda markanın pazarlama tekniği çok iyi bence. Adamlar doğal kozmetik pazarlıyoruz diyorlar, ambalajlarını da buna uygun yapıyorlar. 

Ben kendi açımdan Skin Food'u tercih etmek için beş nedenimi sıraladım... Ben şahsen bu markanın bir gün Türkiye'ye geleceğini düşünüyorum. Adamlar kaç tane pazara girmişler, bizi de es geçmezler artık. Skin Food hakkında şimdilik öğrenebildiklerim bunlar canlar... Eksik varsa yazabilirsiniz. Her zaman dediğim gibi ben uzman değilim. Sadece bildiğim kadarını sizlerle paylaşıyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere... 

Siz bu marka hakkında neler düşünüyorsunuz? Tercih etme nedenleriniz neler olurdu? 

12 yorum:

  1. sayende kore markalarına merakım arttı Peri. daha 1 saat once ebay den bir kac urunune baktım ama malum yasak yuzunden cesaret edemedim. bi kere bu marka cok dogal geliyor bana. ayrıca ambalajları da cok sirin. bir apple can multi blusher ı ne kdr tatlı :D insanın sürmekten ziyade bakası geliyor.urunleri, ozellikle bb cream leri her cilt tipine gore farklılık gosteriyor. BB Cream good afternoon peach green tea ye gözümü diktim. insallah bi cesaret gelirse siparis edecem. ayrıca fiyatları da ucuk degil. o ya da bu sekilde alınabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam mystiquery... Ne mutlu bana. Umarım sevdalıları artar da bu ürünler TR'ye gelir. Ürünlerin gramajları da bence diğerlerine göre fazla. Fiyatları da uygun. Fiyatları 10 ile 20 dolar arasında değişiyor. Bu riske değer dersen bir dene istersen. Olmadı satıcıyla görüşüp para iadesi alırsın.

      Sil
    2. sen de galiba kullaniyorsun bu markanin urunlerini. ebay den amorepacific die bi saticidan mi almistin? en iisi bi denemek. olur ki alirsam yazarim sana :d bu arada hangi markanin bb cream ini onerirsin peri

      Sil
    3. Sadece Avocado eye balmını kullanıyorum şimdilik ama birkaç ürününü de denedim. Amorepacific adlı satıcı başka bir markanın ürünlerini satıyor ama bu markanın ürünlerini almak istersen sana iyi bir satıcı önerebilirim. Bana mail at.

      BB cream olarak ben skin79'un ürününü kullanıyorum. Şimdilik memnunum. Fiyatları gayet uygundur eğer denemeyi düşünürsen.

      Sil
  2. SkinFood başta her yaşa hitap ederken Etude House'un "daha sevimli olmakla" ilgili bir sloganı vardı. Bu yüzden ilgi çekici gelmiyor bana. Üstelik Skinfood daha çok yüz sağlığı(bknz tonikler, maskeler, peeling ve diğer cilt arındırmalar, nemlendirme gibi) ile ilgiliyken, Etude House daha çok makyaj ürünleriyle ön plandadır. Bunlarda atlanmaması gereken kısımlar eğer karşılaştırma yapacaksak.

    SkinFood'un kesinlikle ambalajları harika, reklamları ayrı harikadır(Sırf o reklamlar Türkiye'de dönse ülkenin yarısı kullanır bu markayı) İnsanın yiyesi gelir ürünleri. Bir de dediğin gibi tamamen ya da hemen hemen doğaldır. Onun da sloganı o zaten *-* Ülkemize gelsin Skinfood. Söz batmalarına engel olacağım xD

    Bu arada kendi sitelerinde insanın cilt tipine uygun ürünleri sunması harika bir şeymiş. Sayende hemen baktım ve öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Voodoo Baby; Skin Food'un makyaj ürünleri de çok aslında ama Etude House kadar ön planda değil. Ben makyajdan ziyade cilt bakımına önem verdiğim için o konuda yazdım. Bahsettiğin mevzuyu eğer bir karşılaştırma yazısı yazarsam belirteceğim. Şu an sadece Skin Food'dan ürün denedim. Etude House'dan ürün denesem daha detaylı bir karşılaştırma yapabilirim.

      Bir sloganları da şu ki ben de çok seviyorum onu: "Lezzetli yiyeceklerden yapılan lezzetli kozmetikler..." Markayı beraber kurtarırız artık. Zaten annem için de bu markadan almak istiyorum cilt bakım ürünlerini.

      Sil
  3. Tamamen cruelty-free mi?
    Yapma peri...
    adamların Çin'de 133 tane (yazıyla yüz otuz üç!) mağazası var. Çin hükümeti kozmetik ürünlerin hayvanlar üzerinde test edilmesini zorunlu kılıyor. Yemişim cruelty-freeliklerini onların...

    YanıtlaSil
  4. Makyaj Aynam bu konuyla derinlemesine ilgileneceğim. Baktığım tüm sitelerde test yapmadıkları yazıyordu. Çin'de üretimi yapılan ürünleri test ediyor olabilirler. Çin'den nefret etmem için bir neden daha çıktı işte.

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle turkiyeye gelmeliii!! nasil olur bilmiyorum ama koreye gidip almkatan baska bi secenege ihtiyacimiz var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu ürünleri getiriyorum yakında türkiyede merak etmeyin

      Sil
  6. Arkadaşlar merhaba internette hali hazırda kullandığım ürünler hakkında araştırma yaparken buldum bu sayfayı da,baktım ki bu markanın Turkiye ye gelmesi gerektiğinden bahsetmişsinşiz o zaman söyliyeyim evetgeliyor suan için hala görüşmeler devam ediyor ancak yakın bir zamanda magaza nisantasında olmak üzere bir plan var -açıldıktan sonra da umıd ediyorum ki bilgileri sizlerle paylasırım-kocaman sevgiler hepinizexxx

    YanıtlaSil
  7. Adsız, epey zaman geçmiş. Ürünleri getirdiniz mi Türkiye'ye?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...