11 Nisan 2012 Çarşamba

IOPE: Moisture Intense Softener + Emulsion {Koreliler'in Cilt Bakım Rutini}



Güney Kore kozmetik markalarından devam ediyoruz. IOPE, Amore Pacific adlı büyük bir Kore kozmetik firmasının ürettiği markalarından birisi... High-end ve/veya bir alt seviyesi olarak tabir edeceğimiz kalitede ürünler üretiyor desek yanlış olmaz. Bu yazıda bahsedeceğim tonik ve emulsionu bir alışverişimde hediye olarak göndermişlerdi. Ben de hazır Arnaud'un yerine başka marka cilt bakım ürününe geçeceğim, ona başlamadan bu seti deneyeyim dedim. 

Lütfen, bu ürünleri nereden alıyorsun tarzı yorumlar atmayın! Bunun açıklamasını birkaç kez yapmıştım. Blogumda var, aratın bulun... 

Ürünleri anlatmaya başlamadan önce Koreliler'in cilt bakım rutinlerinden bahsetmek istiyorum. Elimde olan Kore ürünlerinden şu kadarını söyleyebilirim ki, Uzak Doğulular'ın cilt bakım rutini bizimkilerden biraz farklı... "Softener" diye tabir ettikleri daha koyu kıvamlı tonikler kullanıyorlar. Cildi sadece kremlemek yerine losyon kıvamında "Emulsion" sürüyorlar. Bana kalsa bu emulsionlar bile krem yerine geçebilir. Onun dışında "Essence" dedikleri başka bir malzeme daha var yüzlerine sürdükleri. Onun yaptığı görevi ben bile çözemedim. Bilen birileri varsa bana da söylesin. Çünkü benim cilt bakım rutinim şu şekilde:

Temizleme yağı + Temizleme köpüğü + Tonik + Göz Kremi + Krem/Emulsion 

Bunun dışında ileri yaşlar için önerdikleri serumlar mevcut. Bizde de var gerçi bu. Kırışık karşıtı, dolgunluk verici ıvır zıvır işte... Uzak Doğulular'ın en sevdiğim cilt bakım ürünleri ise temizleyici ürünleri: Temizleme yağları, temizleme köpükleri, jelleri, sütleri ve benim daha önce pek raslamadığım bir ürün olan temizleme kremleri... Elimdeki ürünler bitsin bunlardan alıp, sizlere de yazmak istiyorum. 



   
Ben birkaç haftadır bu ürünleri kullanıyorum, dibi bulmak üzere zaten. Açıkçası kullanmaya başlarken biraz ön yargılıydım, çünkü bu Kore'ye ait kullandığım ilk set... Dahası Uzak Doğulular!ın cilt yapıları genelde yağlı olduğu için, kuru/hassas cilde özgü iyi bir ürün beklemiyordum, yanılmışım... 

Ben ürünleri sadece akşamları kullandım. Softener denen ürün zaten bir toniğe göre koyu kıvamlı bir ürün ve daha onu sürdüğüm anda bile bir krem misali cildimi yumuşattı. Sonra da emulsionu uyguladım. Emulsiondan sonra ayrı bir krem kullanmadım bile. Buna rağmen bu iki ürün bile benim için yeterli oldu. Gerçi çok kuru ciltler için -evet, benim cildimden daha kuru olanlarda var, misal annem- bu emulsion yetersiz gelebilir. Özellikle kışın ayrı bir krem kullanmak daha iyi sonuç almanızı sağlayacaktır. 

Bunun dışında, hafif, çiçeksi bir kokuları var. Cildi tahriş etme gibi bir durum yaşamadım ben. Nasıl tahriş edecek ki zaten... Bu ürünleri kuru, hassas ve normal cildi olanlara önerebilirim. Yağlı cilde sahip olanlar içn uygun bir ürün değil... Tam boy ürünleri bilemem ama testerların tek eksik yanı ambalajların kullanımının çok kötü olması... Zaten koyu kıvamlı ürünler, bir de ambalajı şişe şeklinde, pamuğa dökülsün diye elimi sallayıp ürünleri her yere boca ettim.  

Iope ürünlerinin dezavantajına gelelim. Ne yazık ki her yerde bulunmuyor. Ebay, G-market, ShopatKorea gibi sitelerde bulabilirsiniz. Bu sitelerde de tüm ürünleri bulma garantiniz yok. Dahası ve benim en sinir olduğum durum, uluslararası çalışan Amorepacific'in bu ürünleri ayrıntılı açıklayan bir sitesi yok. İngilizce sitelerinde sadece hangi markaların kendilerine ait oldukları yazıyor o kadar. Ben de seçtiğim ürünleri bu alışveriş sitelerindeki açıklamalarına güvenerek aldım zaten.  

Son olarak tam boy ürünlerin fiyatları 25-35 dolar arasında değişiyor. Kendi sitelerinde bulamadığım için tam bir fiyat söyleyemiyorum, zira her baktığım sitede farklı bir şeyler çıkıyor. Yasak nedeniyle bu ürünlere ulaşmak biraz zor. Gittigidiyor'da getirten satıcılar varmış, o konuda yorum yapamıyorum. 

Koreliler'in cilt bakım rutini ve Kore kozmetik ürünleri hakkında siz neler düşünüyorsunuz? Türkiye'ye bu ürünler gelirse tercih eder misiniz? 


7 yorum:

  1. Uzak doğu kozmetiğini bloglardan ilgiyle izliyorum. Özellikle pürüzsüzleştirici etkileri nedeniyle essence (serumlarını) denemeyi çok istiyorum. Türkiye'ye gelirse hiç düşünmeden her ürününü alıp denemek isterim.

    YanıtlaSil
  2. Selam Işık... Benim baktığım bütün markalarda essence ve serum ayrı sınıflandırılmış. Üstelik bu essence denen zırva iki çeşit birini tonikten sonra diğerini emulsiondan sonra uyguluyorlar. Çözersem ilk burada paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  3. Essencei tonikten önce ya da sonra kullanmak, tamamen toniğin çeşidine kalmış. Tonik suya yakın bir kıvamdaysa tonikten sonra, daha yoğunsa tonikten önce kullanılıyor. Yüze canlılık veriyor. Düzenli kullanınca sabahları o allak bullak suratla karşılaşmak zorunda kalmıyor insan XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aydınlattığın için sağol Guzzi... Ne biliyim ben üstelik iki çeşiti var. Markasına göre de değişiyor. Amma çok şey sürüyorlar yüzlerine ya... Takip edemez oldum.

      Sil
  4. Merhaba :) ben spf faktörlü ve uygun fiyatlı hiç değilse ebayden bulabileceğim bir antioksidan yüz kremi istiyorum ve mümkünse kavanozda olmasın çünkü en sinir olduğum şey tırnak dibime krem girmesi... o yüzden kavanoz dışındaki tüm durumları kabul :) ama en az spf si 20 olan ve yağlı olmayan ve BB krem şeklinde olmayan bişi istiyorum... yani yaz kış kullanabileyim... ne önerirsiniz?
    bailomos@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim cildim kuru olduğu için yağlı ciltlere yönelik bir ürün pek kullanmışlığım yok ama uygun fiyatlı bir şeyler arıyorsan Skin Food, para sorun değil dersen iopenin kremleri ya da daha hafif yapılı emulsionları iş görür.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...