23 Aralık 2011 Cuma

Önüm, Arkam, Sağım, Solum Alışveriş Sitesi


Hani şimdi reklamlarda görüyorsunuz ya, kadın bir elbiseyi üçte biri fiyatına aldığı için üstünü başını parçalıyor, kolyesini koparıyor, etrafı dağıtıyor. Elbiseden ettiği karın kat kat fazlasını etrafına veriyor garibim. Sonra da buna karlı alışveriş diyorlar. Ne anladım ben ondan. Şimdi buradan, o sitenin aslında kar değil, zarar ettirdiği anlamını mı çıkarmalıyım, yoksa reklamın baştan sona kadar hatalı olduğunu mu söylemeliyim kararı siz verin.  

Gümrük yasası nedeniyle ucuza alışveriş yapma lüksümüz elimizden alındı. Malum bir ürünü ne olursa olsun -kozmetik, giyim, elektronik eşya v.b. - neredeyse üçte biri fiyatlara alıyorduk. Onun önü kesilince, yeni arayışlara girdi insanlar. Senenin başında bir-iki olan alışveriş sitesi sayısına artık yetişemez oldum desem yeridir. Ardı ardına televizyonlarda reklamları yayınlandı. İnternet sayfalarında mantar gibi bu sitelerin ilanları doldu. Ha diyeceksiniz ki sen de internetten alışveriş yapıyorsun, neden bu konu sana bu kadar battı.

Ben şahsen internetten alışverişi ürünler daha ucuza geldiği ve bulamadığım ürünler için tercih ediyorum. Eh, iş yoğunluğundan alışverişe sıra gelmediği zamanlar da oluyor haliyle. O dönemlerde de çok gerekli olmayan ihtiyaçlarımı alışveriş sitelerinden sağlıyorum.

İtiraf ediyorum, bu tarz -Limonga, Markafoni, Trendyol gibi - alışveriş sitelerinden hiç alışveriş yapmadım. Böyle giderse de yapacağımı düşünmüyorum. Kendimce birkaç sebebim var elbette. İlk sebebim fiyatların düşük gösterilip, mağaza fiyatından bile pahalı olduğunu fark etmem oldu. Elbette tüm ürünleri için geçerli değil bu durum ama kargo ücretini falan da ekleyince pek bir karı kalmıyor alışverişin. İkincisi de ürünlerin resimlerdeki gibi çıkmaması ve iade sisteminin çok kötü olması... Liste bu şekilde uzatılabilir. Ben şahsen alışveriş yapmadığım için etrafımdan duyduklarımı söylüyorum.

Dahası bu da yetmedi. Kozmetikçilerin imdadına yetişecek gibi görünen şu kutu, bu kutu, bilmem ne kutu adında zibilyon tane site çıktı piyasaya. Benim sinirimi bozansa neredeyse açtığım her blogda bu sitelerin promosyonlarının karşıma çıkıyor olması. Bir değil, iki değil... İnsanında bir yerden sonra sıtkı sıyrılıyor. Bu kötü bir şey mi? Elbette değil. Ne güzel sayelerinde biz de bilgileniyoruz. Ancak bu durumun biraz abartıldığını düşünüyorum. Millet olarak zaten bir garibiz. Bazen düşünüyorum da işin b.kunu çıkarmak derler ya, sanırım doğruluk payı var. Bu işinde sonu ona benzeyecek gibime geliyor. Hayır, içindeki ürünlere bakıyorum ve iyi ki üye olup almamışım diyorum kendi kendime.

Bu kadar söylendim. Eğer, o sitelerden ürün alırsam ya da üye olursam, ilk sizin haberiniz olacak zaten bunu biliyorsunuz. Artık deneyimlerimle birlikte karşınızda olacağım. Gerçi rekabet ortamı iyidir. Daha çok tüketiciye yarar. Umarım gümrük yasağıyla haksızlığa uğrayan bizler için bu siteler ilaç olur. Tabii, yersen...

2 yorum:

  1. Aslında haklısın, ben en son markofinide beta marka taba ayakkabı aldım, hiç kullanmadım sonra bi baktımki çiftler arasında bariz ton farkı var.. farkettiğimde giymişte bulundum.bu hafta başında gönderdim ne olcak bilmiyorum.. bazı ürünler aslnda dışarıya göre ucuz görünüyor ama mağza indirimlerini takip edince zaten sitedeki fiyatlarla aynıya alabiliyorsun..bide çok büyük risk 2 3 hafta iade süreci sürüyor.ama zevkli oluyo ne yalan söyleyim..kutu olayıda bnce saçma.. senelik 250 tl arasında bi para ödeniyor yıllık üyelikte. kozmetiğe bayılsamda gidip bn deneye deneye elimi yüzümü bulaştırarak almayı seviyorum. her ay kağımda 4 5 testerın oldğu bi kutu ban amanasız geldi.. ama kadınlar gerçten büyük bir pazar payı bu işte malesef... Ama şunu belirteyiim bn hala e-bay den kozmetik alıyorum alışveriş yapıyorum ve hepsi elime sorunsuz ulaştı bugüne kadar 24 adet ürün aldım ebaydan son 2 ay içinde hepisde geldii yazıları blogumda var zaten.şimdi BB kredm sipariş ettim bakalım oda gelecek mi :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Benim de kast ettiğim bu zaten. Ben aldığım bir ürünün aynısını bu sitelerden birinde güya indirimli satış fiyatıyla satılırken gördüm. Ancak benim aldığım rakamla aynıydı. Kutu olayı zaten fiyasko. Çünkü özellikle cilt bakım ürünlerinde deneme boyu ürünlerden ne kadar faydalanabilir ki insan.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...