18 Şubat 2011 Cuma

Yeni Başlayanlar İçin Suşi



Başlığa bakıp da aldananlar olacağı için şimdiden söylemeliyim. Kitabın suşiyle alakası pek yok. Hatta hiç yok. Sadece küçük bir aşkın şahidi oluyor o kadar. Ben de kitabın adına kanıp almıştım. Kadıköy'de bir pasajda ikinci el kitap bulabileceğiniz bir yer var. Bence yolunuz düşerse kesin uğrayın derim. Birçok yeni ve eski -eskiden kastım artık antika olmuş- kitabı orada bulabilirsiniz. Üstelik neredeyse üçte bir fiyatına...

Yeni Başlayanlar İçin Suşi, Marian Keyes'in okuduğum ilk romanı. Bir yazarın okuduğum ilk romanı kendisi hakkında da ufak bir fikir elde etmeme yetiyor. Diğer kitaplarını okumalı mıyım hemen karar veriyorum. Bu nedenle bir sonuca varacak olursam Marian Hanım benim ilklerim arasında yerini pek alamayacak.

Kitapta günümüz dünyasının en cazibeli malzemelerinden üç kadın başrolü oynuyor. Bunlar Lisa, Ashling ve onun arkadaşı Clodagh... Bir derginin bir araya getirdiği bu kadınların iç hesaplaşmaları, sevgilileri veya eşleri, anlaşmazlıkları yer alıyor kitapta... Kimi zaman rekabet, kimi zaman dostluk ön plana çıkıyor. Ancak benim anlamadığım kitabın arka kapağında üç kadın yer alırken kitapta daha çok Lisa ve Ashling yer alıyor. Clodagh üvey evlat muamalesi görüyor garibim.

Bunun dışında anlatımı akıcı. Zaten romantik-komedi olduğu için öyle uzun cümleler, kasıntı bir anlatım tarzı beklememek gerekir diye düşünüyorum. Ancak bazı yerlerde ufak takıntılar vardı ama onun da çeviriden kaynaklandığını düşünüyorum. Kitapda sürpriz bir son beklemeyin. Başından beri kim kiminle olacak hemen anlayabilirsiniz.

Kitabı basan Artemis bu işi iyi biliyor. Diğer yayın evleri içinde romantik-komedi olarak benim favorim diyebilirim.

Kitap içinde bir not verecek olursam, 10 üzerinden 6...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...