16 Aralık 2010 Perşembe

Ben De Müstehcen Çizmeler İstiyorum





Biraz seksi bir cümle oldu sanırım ama bu filmi izledikten sonra böyle söylememek elde değil. Bir bayan olarak topuklu ayakkabılardan oldukça uzak duran biriyim ki etrafımdaki birçok arkadaşım da benimle aynı fikirde. Koşuşturmacayla geçen günler, otobüs yolculukları, iş hayatı v.s. bizi bu yola biraz da onlar itti ne yapabiliriz. Ancak filmdeki Lola'nın bizim beğenip, burun kıvırdığımız ayakkabılar için elinden ne geliyorsa yapması "Ben de Müstehcen Çizmeler istiyorum. " dedirtecek cinsten.


Filmi birkaç ay önce CNBC-E'de izlemiştim. İnternetten tekrar indirip izlediğimde pişman olmadım desem yeridir.


Konusuna gelince; Charlie Price oldukça tutucu olan bir bölgede yetişmiş, nesiller boyu ayakkabı üreten bir ailenin son üyesidir. Babası ölünce iflasın eşiğindeki fabrika ona kalır. Bir yandan fabrikayı nasıl kurtaracağını düşünürken, Londra'nın arka sokaklarından birinde Lola adında kendi tabiriyle bir showgirl'le tanışır. İşin ilginci Lola bir travestidir ve giydiği 10 santimlik ayakkabılar onun için bir işkence gibidir. Her aldığı ayakkabı onun ağırlığına dayanamaz ve kırılır. İşte aradığı kurtuluş çaresi Charlie'nin tam karşısında durmaktadır. Lola'nın çizimleriyle fabrika yeniden işlemeye başlayacak ve hem işçiler hem Charlie kurtulacaktır. Ancak o küçük yaşam bölgesinde hem Lola'yı hem de Charlie'yi zor durumlar beklemektedir.


"The sexy is in the Heel!"


Filmde Lola'nın söylediği bir söz... Söylenene göre arka bacak kaslarını gerdiği için daha seksi gösterirmiş. Dahası bunu karşı cinse de hissettirirmiş. Bunun gibi bir şey işte...


Aslında isme baktığınızda sırf komedi gibi gelse de daha ilk sahnelerde işin içinde dram olduğunu fark ediyorsunuz. Özellikle Lola'nın küçüklüğünde yaşadıklarını anlatması ve babasının tepkileri, filmdeki dram öğesini açıklayacak cinsten.


Onun dışında oyunculuklar alkışlanacak cinsten, Lola karakterine herkes gibi ben de bayıldım. Hikayeye gelince gerçek bir olaydan esinlendiği için daha da ilgimi çekti desem yeridir. Beğendiğim birkaç sahne...



Lola'nın gösterilerinden birisi...




İşte burada gülsem mi ağlasam mı modundaydım.




 Finalde Lola'nın Milano'daki gösterisi süperdi. Öyle düşe kalka bir başlangıçtan sonra böylesini kimse bekleyemezdi.



 İşte Lola'mızın Simon hali... Bence her hali de süper...




Benden 10/7 aldı. Dram bu kadar olmasa daha iyi olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...