3 Şubat 2012 Cuma

Chloe: Aldatırken Dikkat Et...


Uzun zamandır fahişe konulu bir film izlememiştim. Başrolde sevdiğim oyunculardan oluşunca, Chloe izlenmesi gereken filmler arasında yer aldı benim için. Yalnız bu filmden Pretty Woman tarzı bir şey beklemeyin. Onun tersine, bu film için psikolojik-dram kategorisi daha uygun olur.

Film, 2009 yapımı ve başrollerini Julianne Moore, Liam Neeson ve genç yetenek Amanda Seyfried paylaşıyor. Konusu kısaca şöyle; Catherine ve David hem iş hem de aile yaşantısı olarak, örnek bir çift olarak gösterilmektedirler. Ancak Catherine, kocasının kendisini aldattığından şüphelendiği için bir fahişe olan Chloe'yi tutar. Bir süre sonra bu üçlü ilişki içinden çıkılmaz bir hal alır.

Filmde, kadın olsun erkek olsun aldatmak ve aldatılmak üzerine çok iyi bir ders verildiğini düşünüyorum. Özellikle, sevgili, nişanlı ya da eşini aldatmayı ya da aldatıldığını düşünen herkesin izlemesi gereken bir yapım...


Konusu basit bir detektifçilik gibi görünse de filmi izledikçe bundan çok daha fazlasının olduğunu fark ediyorsunuz. Catherine, Chloe'den duydukları ışığında evliliğinin ilk günlerindeki o aşk dolu anlara geri dönmek istiyor. David, karısının son zamanlardaki değişimlerinden kendisini aldattığını düşünüyor. Ancak en önemlisi, aradaki bağlantıyı sağlayan Chloe'nin neler hissettiği ve düşündüğü... İşte, filmde bunu anlamak pek mümkün değil. Zira, bu kız ne yapmaya çalışıyor diye sordum durdum kendi kendime. Arkadaş mı olmak istiyor, sevgili mi, yoksa bir aileye mi ihtiyacı var, bilemiyorsunuz.  

Çok fazla şey söyleyip, filmin tadını kaçırmak istemiyorum. Sadece sizinle bir diyaloğu paylaşmak isterim. Bence filmin en güzel anı buydu.

Catherine: Bunu nasıl yapabiliyorsun?

Chloe: Herkeste sevecek bir şey bulmaya çalışıyorum. Çok ufak olsa da... Birisinin gülümsemesiyle ilgili bir şey... Her zaman bir şey vardır. Olmalı da... Cömert olmaya çalışıyorum. İstemediğim şeyleri yapıyorum. Eleştirilmeyecek şeyleri düşünüyorum. Gariptir ki hep bana dönüyor.

Catherine: Mesela?

Chloe: Sen... Senin gibi insanlar hayatıma yürüyüp geliyor.

Tavsiye edeceğiniz bu tarz filmler var mı? Merakla bekliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...