24 Şubat 2012 Cuma

Selindrella: Türk İşi Sophie Kinsella Romanı


Bu kitabı bitireli uzun zaman oldu ama bir türlü yorum yazmak gelmedi içimden. Benim için tek cümleyle özetlemek gerekirse şunu söyleyebilirim: "Eğer Sophie Kinsella romanlarını az çok biliyorsanız bu kitap onun Türk versiyonu..."

Kitabın yazarı Ekin Atalar ve ismi, Kavak Yelleri dizisini izleyenler için yabancı gelmese gerek. Çünkü kendisi senarist kadroda yer alıyormuş. Hatta dizinin bir bölümünde de bu kitabın adı falan geçmiş. Ben diziyi izlemediğim için bir yorumda bulunamam. Gelelim kitabın konusuna;

Kitapta Selin adındaki orta seviye üzeri, başı hiçbir zaman dertten kurtulmayan bir kızın hayatını ele alıyor. Selin, kendi evini tutmuş, köpeği olan güya kendi ayakları üzerinde duran bir kız... Kendisini her anlamda bağımsız ilan ediyor ama kazın ayağı öyle değil. Tamamen ailesine bağımlı ve erkek arkadaşı Emre de bizim sokak tabiriyle entel bir mal... Evet, kesinlikle öyle... Bir akşam Selin üst kat komşusuyla tanışıyor ve tüm hayatı Sindirella masalı gibi bir hal alıyor.

Kitapta genel anlamda her Türk kızının başına gelebilecek olayların, dertlerinin üzerinden dalga geçilmeye çalışılmış. Komedi konusu tamamen buna dayalı... Ancak eleştireceğim bir nokta var. Selin birçok noktadan ortalama bir Türk kızı değil. Öyle gösterilmeye çalışılmış ama değil. Başının dertten kurtulmaması ve sakarlığı değil sebep... Selin maddi geliri iyi bir ailenin kızı, arkadaşları da nitekim öyle... Özenti bir şahsiyet ki, zaten artık birçok tv yapımında da bunu görüyoruz. Misal: Adını Feriha Koydum...

Aslında çiklit tarzı bir romandan çok fazla bir beklentim olmaz. Ancak Selindrella'yı çabucak okumama ve eğlendiren bir kitap olmasına rağmen, ben ısınamadım bu kitaba. Resmen Sophie Kinsella kitaplarının taklidiydi. Zaten yazar hanımda Sophie Kinsella hayranı olduğunu kitapta 50 defa belirtmiş. Selin, Sophie Kinsella'nın fanatik bir hayranı... Bu demek değil ki kitap kötü... Hayır! Kitabın çok güzel bölümleri de vardı. Ben ikinci kitabı da alıp okuyacağım. Listemde yazılı...

Peki, tavsiye eder miyim? Eğer Sophie Kinsella kitaplarını seviyorsanız, bu romanı da seversiniz. Peki, kitabı okuyanlar var mı? Beğendiniz mi?

2 yorum:

  1. benim çok hoşuma gitti güzeldi bence selinin davranışları kitabı sürükleyici yapmış ben beğendm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komedi tarzında olması gereken bir şey bence de. İkincisini de alıp okuyacağım. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...