25 Haziran 2011 Cumartesi

Naked Weapon: Ölüm Melekleri İş Başında!


Ne zamandır film yorumu yazmıyorum. Aslında şu sıralar dizi ve filmlere ara verdim. Kitap okuyarak geçiriyorum zamanımı. Haliyle yorumlarda o yönde oluyor.

Bu filmi lisedeyken izlemiştim. Filmin başrol karakterini Nikita dizisindeki Nikita'ya çok benzetiyordum meğerse aynı kadınmış. Tabii film çekileli 9 yıl olmuş. Haliyle oyuncudaki bazı değişikliklerden tanımaman gayet normal...

Şurada yorumunu yazdığım Nikita'yı izledikten sonra aklıma bu film geldi ve hemen indirip izlemeye koyuldum. Ne zamandır Uzak Doğu yapımı izlemememin de bunda etkisi büyük... Gerçi bu film üzerinden ister 9, ister 90 sene geçsin yine oturup izleyebileceğim bir film... Süper mi? Harika mı? Kesinlikle değil ama benim için izlenecek bir film...

Filmin konusuna gelirsek; Madam M. takma adlı bir kadın dünya çapında dövüş sporlarında dereceleri olan 40 kızı kaçırıyor ve onları bir adaya hapsedip, en zorlu eğitimlerden geçmelerini sağlıyor. Charline ve Kate de bu kızlardan yalnızca ikisi... Onları özel kılansa çok yakın arkadaş olmaları... Öyle bir arkadaşlık ki bu birbirleri için hayatlarını hiç düşünmeden feda edebiliyorlar. Seneler içinde birer ölüm meleğine dönüşen bu kızlar birçok cinayetinde aranan zanlısı oluyor.

Gelelim benim kişisel yorumuma:

Konu dikkat çekici... İnsanlar suikastçıların nasıl eğitim aldıklarını merak eder durur. Hele ki bunlar genç ve güzel kadınlarsa, hem erkek hem de bayan seyirciyi çekmesi muhtemel. Bu filmde de zaten onu rahatlıkla görüyoruz.

Charline rolünü üstlenen Maggie Q.'ya bayıldığımı zaten daha önceden söylemiştim. Bu filmde de gönlüme taht kurdu. Genç Maggie de en az Nikita kadar etkileyici... Sorun şu ki suikastçı rolleri onun üzerine yapıştı kaldı. Son olarak Priest'da oynayan oyuncuya sanırım nerede bir dövüş sahnesi varsa bulup getiriyorlar.

Filmde ayrıca aksiyonun içerisine yerleştirilmiş bir aşk hikayesi mevcut ancak o kadar eğreti ve yüzeysel duruyor ki keşke hiç olmasaymış diyor insan... Çünkü hiç gerçekçi değil.

Uzak Doğu yapımlarında dövüş sahneleri genelde Amerikan yapımlarından daha iyi olur. Sanırım küçük yaşta dövüş sporlarına yönlendirilmelerinin de bunda etkisi büyük. Bu filmde de bu özellik göze çarpıyor. Ancak ses olarak çok kötü çalışılmış. Kılıçlar, silahlardan gelen sesler, gerçeklik yansıtılmak istenirken resmen kulak tırmalıyor. Ancak soundtrackleri çok iyi... Bazı sahnelerde çalan şarkılar cuk oturmuş.

Benim puanım 10 üzerinden 6... Sırf Maggie ve konusu için...

Peki siz bu filmi izlediniz mi? Yorumlarınız neler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...