3 Haziran 2011 Cuma

Siz de Kozmetik Dükkanlarından Memnun Olmayanlardan Mısınız?



Öncelikle şunu belirtmeliyim ki hiçbir meslek grubuna karşı bir antipatim ya da ön yargım yok. Bu yazıyı sadece içimi dökmek için yazıyorum.

Blogumda gördüğünüz kadarıyla zevk aldığım nacizane uğraşlardan biri de kozmetikler... İster evimde bulunanlarla uğraşmak, ister netten yorumları okumak ya da burada kendi kullandığım ürünler hakkında yazmaktan çok hoşlanıyorum.

İşin bir de satın alma kısmı var elbette... Sanal ortamda ya da kozmetik dükkanlarından ihtiyaçlarımı karşılayacak şekilde alışverişlerimi yapıyorum. Sanal ortam ürünleri incelemek için -üstelik ilk kez alıyorsanız- çok uygun bir seçenek olmasa da dilediğiniz şekilde sanal mağazada dolaşma imkanınız var. Kimse başınıza dikilip sizi deyim yerindeyse rahatsız edemiyor. Gümrük kanunuyla birlikte sanal alışverişimiz sınırlandığı için kozmetik dükkanlarıyla daha fazla haşır neşir olacak gibi görünüyoruz.

Aslında bu yazıyı yazmama neden olan daha birkaç gün evvel yaşadığım bir olay... Arada sırada uğradığım -genelde oje almak için tercih ettiğim çünkü yerli marka ojelerin her rengini buldum diyebilirim- kıyıda köşede kalmış küçük bir kozmetik dükkanına gitmiştim. Hali hazırda yeni çıkan bir rimeli de incelemek istedim. Dibimde biten makyajdan pek de anlamadığını tek bakışta anladığım bayan bana rimeli gösterdi ve şu özellikleri var dedi. Fırçasını incelediğimde hiç de benim kirpiklerime uygun olmadığını, birbirine yapıştıracağını anlamıştım. Nasıl anladın tek bakışta demeyin eğer kirpiklerinizi iyi tanıyorsanız bir süreden sonra hangi tarz fırçanın size uygun olduğunu çok rahat ayırt edebiliyorsunuz.  Neyse rimelin fırçasını beğenmediğimi belirttim ve takdiri şayan bayan elbette bana "Bakın benim kirpiklerimde de bu var çok güzel ayırıyor" dedi. Tahmin edersiniz ki kirpikleri birbirine yapışmıştı ve kendisinin bundan bile haberi yoktu. Elbette seçtiğim ojeleri hemen alıp dükkandan ayrıldım.

Burada bahsettiğim bayan -danışman, tezgahtar, güzellik uzmanı artık siz ne derseniz- dükkanında çok ufak olması nedeniyle çok tecrübeli biri değildi anlayacağınız. Eğer ben makyajdan biraz bile anlamamış biri olsam elbette ürünü satmak için attığı yalanlara inanarak satın alacak daha sonrasında hem ona hem de markaya küfürler savuracaktım.

Kozmetik dükkanlarına giden her bayan ya da erkek bu gibi durumlarla sıkça karşılaşıyor. Şimdi diyeceksiniz ki ilgilense bir dert ilgilenmese ayrı bir dert ki daha önce bahsettiğim Cevahir Inglot: No Way yazımda da ilgisizlikten dem vurmuştum. Aslında işin özü ayarı tutturabilmek... Ne yazık ki ülkemizde bunu becerebilen danışmanlar çok çok az... Ya Inglot mağazasındaki gibi müşterilere görünmezmiş gibi davranılıyor ya da neredeyse müşterinin dibine düşecek şekilde onu bunaltıp mağazadan kaçmasına sebep olunuyor.

Peki sizin bu tarz yaşadığınız hiç olay oldu mu? Paylaşın yalnız olmadığımızı görelim!

2 yorum:

  1. of of neden böyle bu kozmetikçilerde çalışanlar.suratlarında bin ton boya neyi sorsanız yüzünde var ve mükemmeldir:) beni gıcık eden peşime takılmaları ve kendimi makyaj konusunda sanki uzaylı gibi hissettirmeleri, sorduğum ürünlerden haberleri olmamaları, hayır böyle bir ürün var dediğim de "olsa biz bilirdik,bütün ürünler burda" demeleri:) heralde hususi seçiliyo bu tipler:) ama benim ricam biraz makyajı az tutup ayarında ilgi göstermeleri

    YanıtlaSil
  2. gerçekten kozmetik satış sorumluları-adı bu mu bilmiyorum- gereğinden fazla makyajlı oluyor. yüzüne baktığımda katmanlar halinde neler sürüldüğünü görüyorum. önce makyajın bu olmadığını bilmeleri gerek.
    ve üstünüze başınıza bakıp- o an spordan dönüyor da olabiliyoruz, yürüyüşe çıkmış da..- muamelelerini değiştirmeleri çok çirkin. kimse kimsenin banka cüzdanını bilemez :)
    ve bir çoğu da satılan ürünler hakkında o kadar bilgisizler ki neyden bahsetsem haberleri olmuyor.. bu bir kere yaptığı işe saygısı vizyonu olmayan insan olduğunu gösterir. "internet denen bişi var, yaptığın işi azıcık araştır bilgi sahibi ol.. çok zor bişi değil" diyesim de geliyor.. ama sonra sürdüğü pudranın teninden ne kadar farkı olduğunu boynundan anlayıp vazgeçiyorum tabi :))
    ahh aslında yazacak öyle çok şey var ki..
    neyse benden bu kadar olsun, eminim ekleyecektir diğer arkadaşlar da..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...