20 Ocak 2011 Perşembe

Cevahir Inglot: No Way



Bu yazım sadece benim yaşadığım deneyimle ilgilidir. Sonuna kadar okursanız lütfen genele dayandırmayalım.

Sürekli takip ettiğim ve çok beğendiğim Makyaj Çantam blogunda görüyordum bu kozmetik firmasını. Açıkçası hiç denemedim için bayağı da heyecanlıydım. Geçen hafta Ankara seyahatimde Ankamall AVM Park Bravo mağazasında maalesef sadece teşhir amacıyla konulduğunu öğrenince İstanbul’a dönüşümde bir an önce ürünlerini görmek istedim.

Belki bilmeyenler vardır. Inglot Polonya kökenli bir kozmetik firması… 25 yıl olmuş kurulalı… Dünyaca ünlü ve Türkiye’de de yavaş yavaş büyümeye başlıyor.  Şu an Park Bravo grupta…

İstanbul’da Cevahir AVM’de olduğunu öğrenince –İstanbul’a yeni yerleştiğim için bu şehri daha yeni tanımaya başladım- arkadaşımla buluşup oraya gittik. Ben Inglot hakkında duyduklarımı öyle bir heyecanla anlatıyorum ki doğal olarak arkadaşım da etkilendi ve mağazayı daha da şevkle aramaya başladık. Kısa bir aramadan sonra mağazayı bulup alıcı gözüyle dışarıdan şöylece bir baktım. Tabi ben de heyecan dorukta…

Amacım bir allık ve Makyaj Çantam’da methini çok duyduğum fırçalarından almaktı. Malum eğer ürünün fırçasını da alırsanız fırça size %30 indirimli geliyor. Onu da belirtelim. Ayrıca takma kirpiklerine de bir göz atacaktım. Girdik mağazaya. İlk geliş sonuçta stantlara bakmadan önce etrafıma göz attım. Kasada bir kız, bir müşteri ve onunla ilgilenen bir danışman vardı. Kendisiyle konuşmadığım için uzman mı yoksa başka bir şey mi olduğunu bilmiyorum.

Arkadaşımla birlikte ürünlere bakmaya başladık. İtiraf etmeliyim ojelerin renk skalası süperdi. Watsons mağazalarında gördüğüm stantlar halt etmişti. Fiyatlardan bahsedecek olursam allıklar 31, pudralar 41, takma kirpiklerde 25 TL’den başlıyordu. Bu arada siyah rujunun da nasıl bir şey olduğunu görmüş olduk. Bazı ürünlerin üzerinde “Tükendi” yazısı bulunuyordu ki bu hem iyi hem de kötü bir şeydi. İyiden kasıt boşuna o ürünü ilgili arkadaşlara sormayacaktık –malum çok yoğunlardı(!)- kötü olansa eğer bizim alacaklarımız ürünlerdense şansımızı kaybedecektik. Sonuç olarak şu an Anadolu yakasında Inglot satan mağaza yok. Açılacakmış diye duydum ama tarih belli değil.

Rujlar, allıklar, farlar derken bakındık, bakındık ancak kimse bizim orda olduğumuzu anlamadı bile!.. Danışman arkadaş makyaj yaptığı bayandan kafasını kaldırıp bize bakmadı bile… Biraz bekledik, birbirimize renk tavsiyelerinde bulunduk ancak tık yoktu. Biz de en sonunda kasada bulunan kıza yöneldik. Kendisi sanırım makyaj konusunda uzman değildi ki -onu suçlayamam- ondan da bir sonuç alamadık. Kasanın önünde duran fırçalara baktım ve gerçekten ne kadar yumuşak olduklarını fark ettim. Allığı alamadığım için mecburen ondan da vazgeçtim. Inglot mağazasıyla ilgili tüm hayal kırıklığına rağmen kasiyer kıza “Fotoğraf çekebilir miyiz?” diye sorma gafletinde bulundum sormaz olaydım. Kızın yanıtı olumsuz oldu. Kendisine bunu aslında onların reklamı için yaptığımı, Inglot’u Ankara’da bulamadığımı ve İstanbul’da Anadolu Yakası’nda da bulunmadığını, internete koyup çeşitliliklerinin ne kadar çok olduğunu göstermek istediğimi, bu markadan birçok insanın bihaber olduğunu söyledim ama sonuç yine değişmedi. Tüm kalp kırıklığımla oradan ayrıldım. Watsons’ı görür görmez direk girip alışverişlerimi oradan yaptım.

Biliyorum çalışanlarının suçunu bir firmaya yüklemek çok doğru bir şey değil. Ancak o firma onları özel seçiyor ve eğitimden geçiriyorsa o zaman durup bir düşünmek lazım nerede yanlış var diye. Üstelik en dandik kozmetik dükkânlarında bile ben bu tarz bir muameleyle karşılaşmadım.  Allah da kimseyi karşılaştırmasın. Resmen tavırları “İster alın ister almayın bizi o kadar da ilgilendirmiyorsunuz.” modundaydı. Bu konuda bu kadar sinirlenmemin başka bir nedeni de benim de özel sektörde buna yakın müşterilerle iç içe bir işte çalışmam. Eğer siz bir yerden ekmek yiyorsanız onun karşılığını vermelisiniz. 

Üzgünüm Inglot… En azından Cevahir Inglot defterimi bir süreliğine kapattım. Uzun zaman da açacağımı sanmıyorum.

8 yorum:

  1. çok üzüldüm. bende MAC mağazalarında bazen bu sizin düştüğünüz kalp kırıcı duruma maruz kalabiliyorum. ortaki makeup artistler bazen çok iyi olabiliyor bazende çok gıcık olabiliyorlar. bu inglot çalışanları içinde geçerli. bi günler bir günlerini tutmayabiliyor. ben size istinye parktaki inglot a gitmenizi tavsiye ederim. ordaki sarı saçlı tatlı bayan gerçekten çok tatlı :) eğer giderseniz gittiğinizde o bayan umarım beni yanıltmaz :)

    YanıtlaSil
  2. Tavsiyen için teşekkürler Angel. Eğer yolum düşerse o tatlı bayanla görüşürüm. :) Aynı gün Taksim MAC mağazasına da gittim ancak oradaki durum daha iyiydi. Bu gidişle firmaların kendi mağazaları yerine ya interneti ya da karma ürünler satan kozmetik dükkanları seçeceğim. En azından onlar indirim de yapıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Ben de Ankara Armada mağazasındaki Inglot mağazasında benzer bir ilgilizlikle karşılaştım.

    Takma kirpiklerle ilgili bilgi almak hatta alma niyetiyle gitmiştim. Bir bey hali hazırdaki müşterilerle ilgileniyordu. Sonra o müşteriler başka ürünlere bakmaya başladı. Görevli yanıma geldi. Takma kirpiklerle ilgili bilgi almak istediğimi söyledim 1-2 cümle etti ki önceki müşteriler seslendi. Adama bana aceleniz var mı 2 dakika sonra gelsem dedi. Evet acelem bar dedim (sonuçta işe dönmemiz gerekiyordu, öğle arasındaydık) adam dönücem dedi gitti. 10 dakika bekledim. Diğer müşterilerle bir sohbet bir sohbet. Seslendim ama sesimi duyuramadım. Mağazadan çıktım ama görünmez! olduğum için bunu da kimse farketmedi bile.

    Sonuç tam bir fiyaskoydu. Bu tarz davranışları böyle büyük mağazalara yakıştıramıyorum. Ben de sadece o mağaza için geçerlidir diye düşünmüştüm ama öyle görünüyor ki değilmiş..Umarım bu tutum gözden geçirilir..

    Bu arada bu sayede içimdekileri dökebildim :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu yazıyı benimle aynı durumda olanlar vardır ya da aynı duruma düşebilirler endişesiyle yazdım. Görüyorum ki daha çok şikayet alırım gibime geliyor. Sana da geçmiş olsun Gizem.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Peri,
    Öncelikle çok talihsiz bir olay yaşamışsın. Senin adına çok üzüldüm. Inglot'un en büyük fanlarından ve tanıtanlarından biri olduğumu düşünüyorum. Marka genel olarak satış kaygısı olmayan, ne satarsam kardır düşüncesinde olan bir marka. Malesef bu bakış açısı, bazı görevlilere de yansımış durumda, ki bu çok üzücü. Sonuçta hizmet sektöründe çalışıyorlar.
    Mağaza içinde fotoğraf çekmek malesef yasak. Ben özel izin ile ancak bazı yerlerde fotoğraf çekebiliyorum. Bu nedenle çalışanları suçlamak haksızlık olur. Malesef geliştirmeleri gereken yönleri var, ancak onlar aile şirketi gibi çalışmakta ısrar ediyorlar. Yine de markaya küsme, başka bir mağazada aynı tatsızlıklar olmamasını diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Hacer

    Elbette ki markaya küsme gibi bir durum söz konusu olmaz ama aynı muameleyi görmeyi göze alarak tekrar mağazalara gitmeyi de pek istemem açıkçası. Benim yazıda asıl değinmek istediğim kısım yapılan muameleydi. Ne fotoğraf ne de oradaki insanları yoğunluydu. Hizmet sektöründen sürekli şikayet edilir durulur ancak bunda bir orta yol bulamadıkları için çıkıyor bu sıkıntılar. Umarım ne Inglot'ta ne de diğer firmalarda bu gibi durumlar bir daha yaşanmaz.

    YanıtlaSil
  7. ürünlere küsme gibi bir durum olmaz.ürünlerde şuç yok çünki.ancak şöyle bir olay geçti hemde üst üste 2 defa.bundan bır ay kadar once jel eyeliner almak için gıttim.aldım kasadayım.görevlıye 2 taksıt yapmasını söyledım.tek çekim yapmış:((ögrenci oldugum için ödeme yapmak biraz kasıyo bazen,zorlanıyo insan.sonra ıptal etmesıını ıstewdım işlemi.edemem dedi.neden dedim.cunki iptla etmeyı bılmıyor.ve o andakı halını tavrını görsenız alışveriş yaptıgım ıcın bır ayak yemedıgı kaldı yani.öflemeler püflemeler.neyse diğer kasadan yetlıkı biri geldıde işim hallloldu artık o görevli varken gıtmıyım dıye karar aldım kendı kendıme.başkası varken gıttım yıne ayn şey.artık gidermıyım oraya bılmıyorumburdan soyluyorum ınglot yetkılıerıne lutfen ama lutfen müşterılere biraz daha saygı ve çalışanlarınıza kasa egitimi.ürünleri falan tanıtmasını gectım az cok hepımız bılıyoruz artık bıze neyın angı rengın hangı urunun ıyı durucaıgını.yakışsacagını.lutfen kasa konusunda egıtım ve bıraz saygı:((((

    YanıtlaSil
  8. Your method of explaining everything in this post is really good, all be capable of simply understand it, Thanks a lot.
    Review my weblog : Effective Business Plan

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...