8 Eylül 2011 Perşembe

Somewhere in Time: Farklı Zamanlardaki İki Aşık


Hortkuluk Avcısı'nda yayınlanan Kayıp Zaman adlı hikayemin okuyucularından birisi önermişti bu filmi. Hikayemde zamanda yolculukla ilgili bir bölüm olduğu için bu ve bunun gibi birkaç filmi ve kitabı bana mail atmış, ben de Peri Kutusu'na ekleyivermiştim. Bu tarz zamanda yolculukla ilgili kitap ve film yorumlarım gelecek. Hazırlıklı olun derim.

Gelelim konusuna; Richard Collier kolejden yeni mezun olmuş bir oyun yazarıdır. Mezuniyetini kutladığı gece onu yaşlı bir kadın ziyaret eder ve antika bir saati eline tutuşturup "Bana geri dön!" diyerek yanından ayrılır. Richard, kadından çok etkilenir ancak gençliğin verdiği ateşle pek de umursamaz. Aradan sekiz yıl geçer ve artık ünlü birisi olan Richard bir tatil gezisi sırasında o kadının Elisa McKenna adlı çok ünlü bir oyuncu olduğunu öğrenir. Bu kadının etkisinden kurtulamayan genç adam ona ulaşmak için zamanda bir yolculuk yapması gerektiğini fark eder ve araştırmalara başlar.

Filmin konusu ayrı zamanlardaki iki aşığı anlatıyor. Birinin geçmişi, diğerinin geleceği birleşiyor. Ben konusunu ilk okuduğumda zaman makineleri umarım yoktur demiştim, ki öyle de oldu. En çok sevdiğim yer Richard'ın, Elisa'nın resmini gördüğü andaki tepkisiydi. O bakışlar falan, gerçekten her kadının elde etmek isteyeceği bir şeydi.

Sevmediğim yönleri ise çok fazla. Mesela sonu beni resmen deli etti. Ben kendi hikayem için çok farklı bir son yazacağım. Sanırım nedeni o olabilir. Ancak beklemediğim bir şey oldu diyebilirim. Ayrıca Superman olarak tanıdığımız Reeve'yi bu filmde hiç sevemedim. Nerede Superman'in yakışıklılığı ve karizması... Resmen yerle bir oldu bu filmde. 

Önerir miyim? Zamanda yolculuk filmlerini seviyorsanız tavsiye edebilirim. Ancak çok beklentiye girmenizi istemem. Zira birçok yönden zayıf bir filmdi benim için...

Peri'nin notu mu? 10 üzerinden 6...  

Peki, sizin bu tarz zamanda yolculukla ilgili önereceğiniz filmler var mı? Tavsiyelerinizi bekliyoruz bayanlar ve baylar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...