12 Mart 2011 Cumartesi

Spartacus Bahane, Gannicus Şahane


Birkaç yazımda Spartacus'un ara sezonu olan Spartacus: Gods Of The Arena'yı izlediğimden bahsetmiştim. Öyle ki ilk sezondan daha çok beğendiğim bir yapımla karşılaştım. 6 bölümlük bu kısa sezonu iyi ki eklemişler diye düşünüyorum.

Kitap, dizi, film olsun geriye dönüşlü anlatımlardan çok hoşlanıyorum. Sürekli geleceğe dayalı bir anlatım açıkçası beni sıkıyor. Olayların nedenlerinin sonradan anlaşılması, düşündüğümüz gibi bir sürprizle karşılaşılmaması yapıma olan ilgimi de artırıyor ona olan puanımı da...

İlk sezonda diziye ismini veren Spartacus'u yere göğe sığdıramamıştık. Eşine olan görülmemiş bağlılığı, sahibine olan sadakati ve özgürlüğü için verdiği sonsuz mücadele izleyen herkesi çok kolay etkiledi.

Ara sezonun yıldızı ise elbette Gannicus'tu. Öyle ki iki gözü bağlı halde bile bir gladyatörle mücadele etti. Birbirilerinden ne kadar farklı görünseler bile aslında çok fazla ortak yanları olduğunu hiç düşündünüz mü?

- İkisi de namağlup(!) Crixus'u yenebilen nadir gladyatörlerdendir.

- İki gladyatör de iki kılıç tekniğiyle savaşır.

- Spartacus'un eğitmeni Oenomaus'tur. Gannicus'u başka bir Doctore eğitse de asıl akıl hocası yine Oenomaus'tur. 

- Spartacus emir uğruna en yakın arkadaşını öldürmüştür. Gannicus ise en yakın dostunun eşiyle birlikte olmuştur.

- Spartacus eşinden başka bir kadını düşünmez. Emir gereği kadınlarla birlikte olsa bile aklında her zaman eşi vardır. Gannicus ise şampiyon olmanın getirdiği avantajla her gün başka bir kadını odasında misafir ederken en yakın dostunun eşine abayı yakınca başka kimseye yan gözle bile bakmaz hale gelir.

- İkisi de sadakatlarıyla tanınır. Ancak kandırıldıklarını öğrendikten sonra yine ölümü bile göze almışlardır.

- Spartaus'un tek amacı ludustan kurtulmaktır. Gannicus'ta başta tek yapmak istediği gladyatörlükken aşık olmanın verdiği acıyla ludusu terk etmek istemiştir.

- Spartacus ketumluğuyla tanınır. Gannicus'ta dışarıdan ne kadar umursamaz gözükse de aslında daha derinlerde kendine sakladığı bir yer vardır.  

Tüm bu benzerliklere rağmen Gannicus, Spartacus'un tahtını çatırdatmıştır. Benim gönlümdeki yeri ise apayrıdır. Gönül ister ki yeni sezonda onu da görebilelim. Kesin olan savaşta eski eğitmenin yanında omuz omuza mücadelede kendisi de yerini alsın.  

3 yorum:

  1. kantin hunisi23 Mart 2011 10:23

    ah gannicus ah! diyor insan izledikçe. şahsen spartacus ü pek izlemem yani gerekli bulmadım hiç(en azından blood and sand). lakin gods of the arena(yalan! tabii ki Gannicus) çok fena bi şekilde bağladı diziye. kendisi aslında spartacus rolüyle de başlayabilirmiş. ben ikna oldum.yine gelsin, geldiği bölümlerde haber etsin dört gözle izleyelim, kendisinden şimdilik tek beklentim budur. evet sadece şimdilik öhm. hakkaten spartacus bahane, gannicus şahane.

    YanıtlaSil
  2. Kantin Hunisi ben de öyle düşünüyorum. Ara sezonu izleyince Gannicus yanında Spartacus sönük kaldı sanki... :D

    YanıtlaSil
  3. 2sinide yeri farklı bence Gannicus yakışıklı spartacus karizma 2side 1 birinden şekil yani ama Gannicusun dövüş yeteneği başka ona bişe diyemem :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...