10 Mart 2011 Perşembe

Maymun da Ağaçtan Düşer: Çaylaklar İçin "Japonya" El Kitabı



Sizce bir diplomatın ayakkabısıyla iki ülke arasındaki ilişkiler nasıl daha yakın hale gelir?  Kulak temizletmek için kaç bin doları gözden çıkarırsınız? 4 numara neden Japonya'da lanetlidir? Bir geyşayla birlikte olunabilir mi?

Bunlar şu an için çok saçma sorular gibi gelebilir.  Ancak bu kitabı okuduğunuzda hepsinin çok iyi bir açıklaması olduğunu göreceksiniz.

Erdal Güven... Bu isme dikkat edin. Çünkü bu ve bundan sonra tanıtacağım birkaç kitap yazımda bu ismi sık sık anacağım.

Benim Uzak Doğu, özellikle Japonya ilgimi az çok herkes biliyordur. Bu çekik gözlülere dayanamıyorum. Yalnız genelde kitapçıları gezerken gördüğüm kitaplar hep kasvetli, okurken sıkılıp bir kenara attığım kitaplardı ta ki bu zat-ı muhteremin kitaplarıyla tanışana kadar.

Kitap kısa kısa hikayelerden oluşuyor. Öyle ki sayfalar akıp gidiyor. Nasıl bittiğini anlamıyorsunuz bile... Yazar Japonya'daki deneyimlerini, kendi mizahi yanını da katarak yazıya dökmüş.

Benim aklımda kalan birkaç küçük not:

Japonlar ilginç insanlar vesselam. Makarna sosun üzerine kaşar rendelemeyi anlatamamış yazarımız onlara. Daha doğrusu onlar anlayamamış. Türkiye'nin gözüne seveyim. "Çek 1.5!" dersin, gelir önüne. "Yanına şunu koy ilaveten..." dersin. Hemen hazırlanır. Kıvrak zekalıyız ne de olsa.

Siz hiç kavun tarlasını gezmek için para ödediniz mi? Daha doğrusu bizim yurt dışına giden insanlarımız gibi bir sürü hazırlık yapıp, üzerine kaç bin dolar para bastınız mı? Ben basmadım ama Japonya'da olsaydım herhalde bu favorilerim arasında yerini alırdı. Japonlar özel merkezlerde yetişen kavunları görmek için özel turlarla bostanlara gidiyorlarmış. Gerçi kavunun tanesi de 200 dolar civarındaymış. Onlara da herhalde özel turlar düzenlenir değil mi? Ayıp olur yoksa...

Size önermiyorum. Okuyun diyorum. Pişman olmazsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...